Rodzaje reklam Google Ads

Rodzaje reklam Google Ads

rodzaje reklam google ads

Google Ads to specjalny system reklamowy reprezentowany przez Google, który jest jednym z najpopularniejszych działań marketingu internetowego. Dzięki zastosowaniu takiej formy reklamy teksty reklamowe, na których nam zależy prezentowane są w centralnym miejscu wyników wyszukiwania. Internauta może zapoznać się z nimi jeszcze przed odtworzeniem konkretnej strony internetowej.
Sprawdź jakie są rodzaje reklam Adwords!

Typy kampanii Google Ads

Google Ads to cały szereg możliwości promocyjnych, z których można skorzystać. Prowadzenie kampanii z wykorzystaniem tego narzędzia możliwe jest samodzielnie lub przy skorzystaniu z pomocy profesjonalnej firmy marketingowej. Bez względu na dokonany wybór warto zapoznać się z podstawowymi rodzajami kampanii prowadzonymi przez Google Ads, a należą do nich:
• Sieć reklamowa.
• Sieć wyszukiwania.
• Promocja aplikacji.
• Wideo.
• Zakupy Google.

Reklama graficzna Ads

Jednym z rodzajów reklamy Adwords, który cieszy się dużą popularnością jest reklama w formie graficznej. To sposób na wizualne zaprezentowanie produktu lub usługi. Zwykle przybiera ona postać większych lub mniejszych banerów reklamowych umieszczanych na stronach internetowych. Mogą być one ruchome bądź statyczne. Rozróżnia się małe, kwadratowe banery, jak i bardziej rozbudowane grafiki promocyjne. Wszystko zależy od celu jaki mają osiągnąć prowadzone przez nas działania reklamowe.

Reklama flash

Pochodną reklamy graficznej jest reklama typu flash. Jest to krótka animacja, która pojawia się przed oczami internauty. Zwykle trwa ona 30 sekund, a po tym czasie się zatrzymuje. Również w jej przypadku dostępne różne formaty grafiki, którą można użyć.

Reklama tekstowa

W tym przypadku reklama musi zaciekawiać odbiorcę swoją merytoryczną treścią, a nie graficzną otoczką. Podstawą jest tutaj słowna informacja. Za jej przyczyną można dotrzeć do internautów, którzy wyszukują w wyszukiwarce Google potrzebne dla siebie informacje. Warto zauważyć, że taki rodzaj reklamy jest dużo tańszy od baneru graficznego.

Reklama video

Tego rodzaju reklama polega na emitowaniu krótkich spotów reklamowych na serwisie Youtube. Podobnie jak w telewizji, reklama Google Ads w formie video prezentowana jest na początku lub na końcu filmiku, z którym jest powiązana. Bardzo często odtwarzana jest również w trakcie głównego nagrania. Jest ona optymalnym połączeniem grafiki i tekstu w atrakcyjnej formie.

Reklamy Google Ads są skutecznym sposobem na dotarcie do rzeszy klientów i odbiorców. Dużą zaletą jest to, że reklamodawca ponosi koszty adekwatne do ilości odtworzeń danej reklamy, a nie za fakt samej jej publikacji na stronie. Niezwykle korzystne jest także to, że z tego rodzaju reklamą można dotrzeć do konkretnie zdefiniowanej grupy docelowej, na której szczególnie nam zależy. Można ograniczyć się chociażby do mieszkańców danego regionu, czy też do internautów wyszukujących daną frazę w wyszukiwarce. Rodzajów reklamy Google Ads jest wiele, jednak konkretny wybór zawsze trzeba dostosować do indywidualnych potrzeb danej kampanii reklamowej.

Have your say