Rodzaje stron internetowych – Jakiego typu strony potrzebujesz?

Rodzaje stron internetowych – Jakiego typu strony potrzebujesz?

Przeglądając zasoby wirtualnej rzeczywistości mamy możliwość korzystania z różnorodnych stron internetowych. Czy jednak kiedykolwiek podczas serfowania po Internecie zastanawiałeś się jakie rodzaje witryn internetowych wyróżniamy? Być może nie. I raczej nie ma w tym nic dziwnego – z punktu widzenia przeciętnego internauty kwestia ta nie ma większego znaczenia. Jednak, jeśli zamierzasz założyć stronę internetową Twoją lub reprezentowanego przez Ciebie podmiotu sprawa ta staje się niezwykle istotna. Sprawdź więc jakie są rodzaje stron internetowych i dowiedz się jakiego typu strony potrzebujesz!

One page

To jeden z najprostszych rodzajów strony internetowej. Jak wskazuje sama nazwa, serwis tego typu składa się z jednej strony, nie występują na nim dodatkowe podstrony.

Multi Page

Zupełnym przeciwieństwem strony typu one page jest strona multi page. Jej budowa jest skomplikowana, bowiem składa się ona ze strony głównej oraz odchodzących od niej licznych podstron. Takie zaprojektowanie strony pozwala zawrzeć na niej dużą ilość informacji i to w uporządkowany sposób.

Landing Page

To prosta strona, stworzona w jednym, jasno określonym i konkretnym celu. Jej zawartość jest mocno ograniczona i składają się na nią jedynie podstawowe informacje, związane zwykle z celem komercyjnym. Takie strony powstają najczęściej jako forma zareklamowania jakiegoś zdarzenia.

Wizytówka

To rodzaj strony, który zawiera jedynie najbardziej podstawowe informacje o danym podmiocie np. firmie czy przedsiębiorstwie. Obecnie są coraz rzadziej spotykane.

Strona firmowa

To strona internetowa, jaką powinno mieć każde przedsiębiorstwo. Atrakcyjna wizualnie i merytorycznie strona firmowa może mieć wpływ na odniesienie sukcesu przez podmiot, który reprezentuje. Jej zawartość to przede wszystkim prezentacja samej firmy, jak i oferowanych przez nią usług.

Portal internetowy

To rozbudowana strona internetowa, która uzupełniona jest o dodatkowe funkcje, takie jak: rejestracja, możliwość założenia poczty, katalogi stron, jak również czaty, fora dyskusyjne i opcję dodawania komentarzy.

Wortal internetowy

Inna nazwa takiej strony internetowej to portal wertykalny. Jej cechą charakterystyczną jest to, że dostarcza konkretnych informacji dotyczących wąskiej dziedziny. Branża, którą opisują treści zamieszczane na wortalach jest skonkretyzowana, przez co również grono odbiorów takiej strony jest ograniczone.

Sklep internetowy

To strony o skomplikowanej budowie i wielu funkcjach. Umożliwiają przeglądanie dostępnych produktów, składanie zamówień oraz dokonywanie zakupów. Wystarczy zapłacić przez Internet za zakupione produkty i czekać na dostawę towaru do własnego domu. E-sklepy to alternatywa dla tradycyjnych zakupów.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego typu strony internetowej jest zadaniem złożonym, które powinno opierać się na dogłębnej analizie. Projektując witrynę internetową niezbędne jest przede wszystkim przygotowanie serwisu, który będzie profesjonalnie nas reprezentował, a przy tym będzie odpowiadał celowi naszej działalności i rodzajowi jej odbiorców. Prace związane z projektowaniem strony, najlepiej zlecić specjalistom w tej dziedzinie. Sprawdź ofertę firmy WebMedio.

Have your say